maandag 29 april 2013

Cardstock only

Het is gelukt. De eerste kaart in dit bericht is gemaakt van cardstock en alleen maar cardstock. Geen lintjes, stempels, parels of andere embellishments. Deze uitdaging kwam op mijn weg via het forum van Cards en Craps. Tijdens mijn zoektocht op Pinterest kwam ik het idee van deze kaart tegen. Ik heb al heel lang een sizzix stans met daarop twee formaten van een lieveheersbeestje.Die kon ik nu eindelijk eens verwerken op deze kaart. De randpons is van EK Succes. Eigenlijk zou een lintje leuk zijn geweest aan de linkerkant, i.p.v. het witte strookje cardstock, maar ja, opdracht is opdracht. En niemand kan zeggen, dat ik me niet aan de opdracht heb gehouden.

 photo 3ee0e88c-ad12-4900-8e1f-7bedb2af7810_zps790c4297.jpg


Vorige week zaterdag was ik in Ried, waar ik samen met Jane, Wiebine en Boukje een heel gezellige cropdag heb gehad. Hier ben ik begonnen aan onderstaande kaarten en ik heb ze vandaag af gemaakt.
De andere kaarten heb ik ook gemaakt met het oog op deze opdracht en die zou ik ingestuurd hebben, als ik bovenstaande niet tegen gekomen was.
Op de eerste daarvan heb ik een stempeltje van stampin up gebruikt en uitgestanst met de bijpassende labelpons. Het is maar ieniemienie, dus volgens mij zou deze kaart ook wel door de keuring komen.
Ik plaats hem dus ook maar even bij dit bericht. De achtergrond is geembost met de hexagonstans, de groene achtergrond met een andere embossingmal. vlindertjes zijn uitgeponst en er is een pareltje op geplakt.
De laatste kaart heb ik gemaakt met het oog op de verjaardag van een collega, daarbij denkend aan haar zoontje van drie. Hij vindt die vlaggetjes vast super mooi. De onderste serie is vast geplakt, de bovenste zijn aan de bovenkant vast gezet, zodat lytse Durk er mee kan spelen. En de felicitatie is weer in het Fries. Tige lokwinske betekent: van harte gefeliciteerd.
Ik hoop, dat jullie het leuk vinden, wat ik heb gemaakt. Ik heb er veel plezier aan beleefd. Bedankt voor het kijken.


 photo c6cb37f7-2003-49bb-a075-f7b8bfa49930_zpsb2462917.jpg



 photo ab07f6c2-c8ff-4f1a-811b-27390557a033_zpseac4a18e.jpg


5 opmerkingen:

  1. Wat een leuke kaartjes Maaike!! Heel leuk gedaan met alleen maar cardstock! Leuk dat je meedoet bij Cards& SCrap!
    Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 't Zijn echt bjoetie's Maaike!
    Hartstikke leuk dat je meedoet met onze challenge bij CArds&Scrap!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kaartjes allemaal Maaike! Gezellig dat je meedoet bij Cards&Scrap deze week:) Groetjes,Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke kaarten heb je gemaakt, vooral die van de lievenheersbeestjes vind ik super! Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke kaarten heb je gemaakt Maaike!

    BeantwoordenVerwijderen