dinsdag 28 mei 2013

Lente

Deze kaart heb ik gemaakt met papier van Maja Design, ik geloof dat het uit de serie Vintage Summer komt.
De afbeelding van het bloemenmeisje had ik een poos terug in de Wibra gekocht.
Door het lijstje, wat een ik beetje op gietijzer vind lijken, kwam ik op het idee om het geheel het uiterlijk van een schutting te geven.
De afbeelding heb ik met een brad opgehangen, zodat het net een spijker is.
Een vogelhuisje opgehangen, vogeltje erbij en blaadjes, allemaal stansen van Marianne Design, en witte bloemetjes met lila pareltjes.
Dit deed me zelf denken aan een seringenboom. Kortom een echt lente kaartje. De tekst heb ik gestempeld met distress inkt Dusty Concord en daarna met blank embossingpoeder afgewerkt.
Om met distress inkt een scherpere afdruk te krijgen, beïnkt ik de stempel meestal eerst met blanke embossing inkt en daarna pas met de kleur die ik wil.

Ik heb de volgende sketch als voorbeeld gebruikt:

 photo sketchjpg1_zps34ffcb60.jpg

 photo e87aab5b-932e-4dfd-bb88-de237f4f3a5c_zps171dae2c.jpg

Met deze kaart doe ik mee aan de uitdaging van de Nederlandse Kaarten Uitdaging. Uitdaging 43

http://kaartenuitdagingen.blogspot.nl

7 opmerkingen:

  1. Mooi gedaan met al die bloemetjes, mooi geheel zo!
    Groetjes Boukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi vrolijk kaartje heb je gemaakt
    Liefs anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schitterend kaartje heb je gemaakt Maaike, ik vind hem helemaal prachtig. Mooie uitwerking van de sketch, super.
    Leuk dat je meedoet aan de challenge van de NKU, dank je wel voor je deelname.
    Groetjes van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel mooi kaartje heb je gemaakt.
    Dank je wel voor je deelname bij NKU.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw Maaike, nooit geweten dat jij ook een blog hebt. Ben gelijk maar volger geworden. Je kaart vind ik erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi gemaakt Maaike, ziet er super uit.
    Bedankt voor je deelname bij NKU.
    gr. Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen